2014年9月1日 星期一

Ray LaMontagne - Can I Stay  中文歌詞翻譯

謝謝麥麥讓我認識這首歌。


歌詞為了閱讀語順沒有完全照翻,並且有按照中文閱讀語順稍微做編排
還請多指教。


Can I Stay 


我可以留下嗎




Can I stay here with you till the morning
我可以留在這裡陪你直到早晨嗎
I am so far from home and i feel a little stoned
我是離家如此遙遠且有點昏醉
so can i stay here with you till the morning?
所以我可以留在這裡伴你直至早晨嗎?
There's nothing i want more than to wake up on your floor
能喚醒在地板上的你後我已別無所求
So lay with me in your thinnest dress
所以穿著纖長洋裝的你,躺在我身邊吧
fill my heart with each caress
盡你所能的愛撫我並填滿我心
between your blissful kisses, whisper
在你充滿喜悅的親吻之間細語著
darling, is this love?
親愛的,這就是愛吧?

So can I stay here with you, till the day breaks?
所以我可以在這裡陪你,直至破曉嗎?
There's something you should know
有些事想讓你知道
I ain't got no place to go
我已無他處可去
So can I stay here with you, till the day breaks
所以我可以在這裡陪你,直到清晨嗎
How happy it would make me to see your face when I wake
當我醒來時若能看見你的臉龐事會令我多麼的欣喜
So lay with me in your thinnest dress
所以穿著纖長洋裝的你,躺在我身邊吧
Fill my heart with each caress
盡你所能的愛撫我並填滿我心
Between your blissful kisses, whisper
在你充滿喜悅的親吻之間細語著
Darling, is this love?
親愛的,這便是愛吧?

So can I stay here with you till the nighttime
所以我可以在這裡陪你,直至夜幕嗎
I've fallen sad inside and I need a place to hide
我墜入深深的悲傷之中而需要個窩來躲藏
So can I stay, here with you, through the nighttime
所以我可以在這裡和你一起渡過夜晚嗎
I've fallen so sad it's true, now won't you take me to your room
我深陷於憂傷之中,何不帶我進入你的房間呢
Lay with me in your thinnest dress
所以穿著纖長洋裝的你,躺在我身邊吧
fill my heart with each caress
盡你所能的愛撫我並填滿我心
between your blissful kisses, whisper
在你充滿喜悅的親吻之間細語著
Darling is this love?
親愛的,這就是愛吧?

Whisper to me, is this love?
向我悄聲說著,這是便是愛吧?


好纏綿ㄛ。
其實很不擅長這種細密綿長的東西。

沒有留言:

張貼留言