2014年10月5日 星期日

Avicii - The Days 中文 歌詞翻譯

男神新曲

歌詞為了閱讀語順沒有完全照翻,並且有按照中文閱讀語順稍微做編排
還請多指教。

Avicii - The Days






The Days


Under the tree where the grass don't grow
在這荒蕪之地的樹下
We made a promise to never get old
我們許了個亙古之約
You had a chance and you took it on me
你在我身上抓到了個機會
And I made a promise that I couldn't keep
而我做了個無法做到的承諾

Heart ache, heart breaks
心痛,心碎
All over town
了然於心
But something flipped like a switch when you came around
但你在我身邊時卻能輕易顛覆任何事
And I'm in pieces, pick me up, and put me together
我早已支離破碎,將我拾起然後拼湊回去吧

ooooohh

These are the days we've been waiting for
這些是我們等待許久的日子
On days like these who could ask for more
在這樣的日子裡你還能奢求甚麼呢
Keep them coming
讓他們繼續襲來
Cause we're not done yet
因為我們還沒盡興
These are the days that we won't regret
這便是不會讓我們後悔的日子
These are the days that we won't forget
這便是不會讓我們遺忘的日子


These are the days we've been waiting for
這是我們等待已久的日子
Rattle the cage and slam that door
讓那籠子嘎嘎作響然後甩上門
And the world is calling us but just not yet
世界已在呼喚我們但再等會兒
These are the days that we won't regret
這便是不會讓我們後悔的日子
These are the days that we won't forget
這便是不會讓我們遺忘的日子

Out on the midnight
午夜在外徘迴
The wild ones howl
年少輕狂的喧囂
Last of the lost boys have thrown in the towel
僅存的少年族們也只能認輸
We used to believe we were stars aligned
我們曾相信我們同屬一列行星
You made a wish and I fell of time
你許了個願而我已在時光之間消逝

Time flew, cut through
時間流逝,穿透一切
All over town
了然於心
You made me bleed when I look up you're not around
當我抬頭你卻不再身邊時讓我淌血
But I'm in pieces, pick me up, and put me together
但我早已支離破碎,將我拾起然後拼湊回去吧

ooooohh


These are the days we've been waiting for
這便是我們等待已久的日子
Neither of us knows what's in store
我們誰都不知道還有甚麼被深藏著
You just roll your window down and place your bets
你只是搖下窗戶並下了賭注

These are the days that we won't regret
這便是我們不曾後悔的日子
These are the days we'll never forget
這都是我們絕不忘懷的日子

And these are the days
而這便是那日
And these are the days
而這便是那日

***

關於lost boys這字,我個人是解讀成了引用狂野少年族這部電影



男神新曲,全曲都用了過去式。
就算是充滿了對過去美好的緬懷和遺憾對我來說還是充滿了silver lining的一首歌。

謝謝奧德莉女神的幫忙!

話說這歌詞是我搜尋過然後看著MV慢慢修改重打ㄉ,轉載請註明。

沒有留言:

張貼留言