2014年9月1日 星期一

American Authors - Home 中文歌詞翻譯

才聽一半就被雷打到一樣衝去找歌詞。
歌詞為了閱讀語順沒有完全照翻,並且有按照中文閱讀語順稍微做編排

還請多指教。

Home
故鄉






I've got these letters tattooed on my arm
我已將每分每秒都提醒著我從何而來
That remind me each second of where I come from
之信件刺於臂上
And the long hard road to get me back home
而在我歸鄉之時會有漫長困途

Back to my mama who raised me up right
回到媽媽撫養我長大之所在
And back to my lady who I held every night
以及每個夜晚我曾擁抱著的女孩兒身邊
It's a long hard road trying to get home
在我試著歸鄉前,將有漫長困途

I'd been gone now for too long
我已經離開了太久,太久

[Chorus:]
I'm not trying to stop a hurricane
我不是要試著阻止颶風
I'm not trying to shake the ground below
我不是要撼動我現於立足之處
I'm just trying to find a way to make it back home
我只是想找出辦法能讓之歸鄉

I'm not trying to part the ocean waves
我不是要試著破開那海浪
I'm not trying to overthrow the throne
我不是要試著推翻王位
I'm just trying to find a way to make it back home
我只是想找出辦法能讓之歸鄉
I'm just trying to get home
我只是想回到故鄉

I've got this image engraved in my mind
我已將此景銘刻於腦海之中
Of a light that I had in a whole different time
在不同階段中擁有的那道光芒
It still breathes and lives at the end of the road
它仍然在道路之盡頭茁壯成長

I've seen mountains and valleys through my missing days
在我離開的日子裡見識到了群山和深谷
But I never once parted with how you begged me to stay
但在你懇求我留下那日我未曾遺忘
I will run down that long hard and treacherous road to get home
我定會從那漫長峻險之困途回到故鄉

[Chorus]

I've been gone for so long
我已離開了好久好久
But my heart it carries on
但我的心已向前邁進
As it pounds like a drum
如鼓聲般不斷敲擊震動
On my journey back home
喔——我在歸鄉的旅途中

I've been gone for so long
我已離開了太久太久
But my heart it carries on
但我的心已邁步前往
I won't give up
我不會放棄

[Chorus]

I'm just trying to get home [X2]

我只是想要回到故鄉




我覺ㄉ好像有點腦補
可是對我來說這首就是歷經風浪後掙扎著回鄉的浪子之歌

沒有留言:

張貼留言